OSTİM OSB’nin Yeşil OSB Belgesini Bakan Kacır Takdim Etti
02 Ara 2025 Sal | 02:24
Yeşil OSTİM İçin Yeni Bir Adım: 2 MW GES Projesinde İmzalar Atıldı
05 Kas 2025 Çar | 03:38
Aydın: “Felsefemiz, dünyayı yaşanabilir hale getirmek”
15 Eki 2025 Çar | 04:23
Haberleşmede Milli Ekosistem Çalıştayları Devam Ediyor
09 Eki 2025 Per | 11:07
OSTİM OSB, Gümüş Seviye’de “Yeşil OSB” oldu
07 Eki 2025 Sal | 09:20
Aydın: “Yeni nesil işlerde kadınlar daha rekabetçi”
01 Eki 2025 Çar | 02:19
Teknofest İstanbul’da OSTİM Rüzgarı
23 Eyl 2025 Sal | 03:50
Özbekistan’da Sanayileşme ve Yüksek Teknolojiye OSTİM İmzası
17 Eyl 2025 Çar | 09:58
OSTİM’de Mesleki Eğitimin Geleceği Forumu Düzenlendi
12 Eyl 2025 Cum | 03:31
ELMAS Programı’nın İlk Sektör Buluşması OSTİM’den Başlatıldı
25 Ağu 2025 Pzt | 11:11
OSTİM İş ve İnşaat Makineleri Kümelenmesi (İŞİM), üçüncüsüne başladığı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) projesi faaliyetlerine Uluslararası Pazarlama ve Ticari İstihbarat Eğitimi ile başladı. Eğitim kapsamında proje katılımcısı 29 firmaya dünya pazarında müşteri ve rakip analizlerini doğru ve etkili şekilde yapma yolları anlatıldı.
Ticari istihbarat yöntemleri yerli üreticilerimiz için ihracatta en önemli konu başlıkları arasındaki yerini aldı. Üçüncü URGE projesini hayata geçiren İŞİM de proje faaliyetlerine Uluslararası Pazarlama ve Ticari İstihbarat Eğitimi ile başladı.
Rekabetin her geçen gün arttığı dünya pazarlarında yer alabilmek ve kalıcı olmak için dünya genelindeki pek çok firma rekabet ve istihbarat yöntemleri üzerinde çalışıyor. İŞİM de düzenlediği eğitimlerle üyelerini dünya da büyük yankı uyandıran ve ülkelerin gümrük bilgilerini açmasıyla daha da güçlenen ticari istihbarat veri tabanlarıyla tanıştırıyor.
2 gün süren toplamda 16 saatlik eğitimle İŞİM üyelerinin, ürün bazında dünyadaki hedef pazarlarını tespit edebilmeleri, o ülkedeki hedef müşterileri belirleyebilmeleri ve hedef rakiplerinin bilgilerine ulaşarak stratejik pazarlama planlarını yapabilir hale gelmeleri hedeflendi. Eğitimin sonunda katılımcılar sertifikalarını aldı ve Ürün & Pazar matrisiyle firmaların ürün gruplarıyla ilgili hedef pazarlar şekillendi.
Uygulamalı gerçekleştirilen eğitimle katılımcılara şu konu başlıkları anlatıldı: Hedef Pazar Tespiti, Müşteri ve Rakiplerin Tespiti, Ticari İstihbarat Kanalları Kullanımı ve Veri Analizleri.